Історія BaByliss PRO почалася в 1960 році з революційного на той час приладу - електрощипців. Через 55 років компанія залишається серед лідерів — виробників перукарських приладів. Нашим провідником з «історії та сучасності» бренду став Серж Перріола, голова експортного відділу професійного спрямування. Говорили ми про те, чим пишається BaByliss PRO і як компанія сприймає економічну кризу в Росії.
Серж, історія BaByliss PRO почалася з появи перших у світі електрощипців?
Так, мосьє Лельєвру, перукарю з Франції, спало на думку ідея створити електричний пристрій для накручування волосся. На той час єдиним пристосуванням для накручування були палички, всередину яких містився нагрівальний елемент. Це був складний процес: він займав багато часу, до того ж, було дуже складно контролювати температуру. Розробка Лельєвром електроприладу зробила перукарів щасливими. Досить часто ідеї народжуються в головах «людей мистецтва», але їм потрібен хтось, хто зможе перетворити ідею на бізнес. На щастя, пан Лельєвр зустрів пана Флеблама, який мав виробничі потужності в бельгійському Льєжі. У результаті вони створили прилад, який став справжньою революцією. На даний момент BaByliss PRO є величезною компанією, яка працює під керівництвом генерального директора Марка Тюера.
60-ті справді стали революцією у перукарській справі — просто в усіх напрямках — нові силуети, нові техніки, нові прилади...
Так, і ми вважаємо, що теж зробили свій внесок у цю революцію — зробили життя стилістів легшим, дали їм нові інструменти. Рік у рік компанія розширювала свій асортимент, додаючи нові прилади. Було створено перші термобігуді, які стали дуже модними у 70-ті. Далі було створено випрямлячі для волосся, машинки для стрижки, фени. Сьогодні будь-якому перукарю необхідно мати прилад із кожної категорії. BaByliss PRO забезпечує технічну підтримку перукарів, наші продукти – це ключ, ми допомагаємо майстру реалізувати те, що існує у його фантазії. BaByliss PRO усі свої сили вкладає в інновації. Два роки тому ми зробили чергову революцію – випустили машинку для автоматичного створення локонів MiraCurl. На ринку досі не було нічого схожого. Ви кладете пасмо всередину приладу MiraCurl і за 8-12 секунд отримуєте готовий локон. Потім ми вдосконалили наш MiraCurl – додали резервуар із водою для створення пари. Сухе волосся гірше піддається укладання, тому зазвичай стилісти зволожують його за допомогою спрею, а у нас функція зволоження волосся закріплена в самому пристрої. Пара робить волосся м'якшим, і в результаті укладання тримається довше.
Хто ж це вигадав такий прилад?
Початкова ідея належить інженеру із Великобританії. А далі увімкнувся наш дослідницький відділ. У нас чотири науково-дослідні центри у світі. У США, Гонконгу, Італії, де в нас завод з виготовлення фенів. І ще в Бельгії, у місті Льєжі, яке залишається серцем компанії.
Скільки людей працює у дослідницьких центрах?
Кілька сотень. Наприклад, у Гонконгу майже 400. Величезний офіс! Компанія представлена у всьому світі, власником є компанія Conair.
…яка 1995-го купила BaByliss…
Так, у компанії Conair приблизно така ж історія, як і у BaByliss.
Я знаю, що Conair це спочатку американська компанія, вони першими випустили ручні фени.
Причому вони почали випускати фени приблизно водночас, як і BaByliss PRO електрощипці. Сім'я, яка заснувала Conair, досі володіє компанією. І ось у 1995 році глава Conair пан Різзуто вирішив, що настав час провести експансію в Європі. Це стало основою для комунікації між BaByliss PRO і Conair.
А в чому був сенс злиття?
Чим компанія більша, тим вона сильніша. Особливо у науково-дослідних розробках. Саме інновації допомагають компанії розвиватись. Наприклад, кілька років тому ми розробили двигун спільно з компанією Ferrari. Цей двигун збільшує термін служби приладу вдвічі. Він дає менше вібрації, робить роботу стиліста комфортнішою. І такий пристрій менше важить, що для стиліста дуже важливо. Такими двигунами оснащені фени BaByliss PRO Volare V1 і V2.
Чому потрібна співпраця з Ferrari, якщо у вас є власна інтелектуальна база?
Є дві причини. Перша - те, що Ferrari - потужна компанія і при цьому люксова. Друга - це технічна сторона, Ferrari робить найкращі у світі мотори. Дуже цікаво, що швидкість обертання двигуна у фені така ж, як у двигунів у болідах «Формули-1». Справа в тому, що у двигуна фена і у двигуна гоночного боліда важливо знизити рівень вібрації, зробити саму конструкцію легше, скоротити всередині двигуна тертя, щоб він не перегрівався. Ми були настільки задоволені співпрацею, що пішли далі і створили спільно з Ferrari ще один інноваційний фен Italia Brava. Відмінність фена Italia Brava від попередників у тому, що його двигун управляється електронікою. Ми його називаємо MaxLife PRO двигун, так як термін його служби 10 тисяч годин. Це вже в 10 разів більше, ніж у звичайного двигуна. Технологія виробництва акумуляторів та сама, що використовується в смартфонах. Такий акумулятор легший і потужніший, з ним можна працювати 3 години. Стандартна машинка працює годину чи менше.
І стоїть він як Ferrari.
(Сміється) Так, це продукт найвищої цінової категорії. Ми зберігаємо і традиційні двигуни. Але завдяки моторам Ferrari наш асортимент став ширшим з погляду високих технологій. Ми переконані, що невдовзі ця технологія буде в кожному фені BaByliss. І коли ми почнемо використовувати її у всіх фенах, це допоможе зменшити ціну. Зараз в Італії ми виробляємо 1 мільйон фенів на рік, але частка фенів Italia Brava зовсім маленька. Якщо в майбутньому ми вироблятимемо 500 тисяч таких фенів, ціна, звичайно, знизиться.
Про довговічність фенів ... На ринку тенденція зворотна - перестали робити речі з розрахунком на тривалий термін служби. В наш час виробнику та продавцю потрібно, щоб споживачі постійно міняли пральні машинки, холодильники, фени. А якщо фен буде довговічним, ви не можете продавати їх багато.
Це справді суперечлива ситуація. Насправді телевізор або холодильник може служити 30 років, але за цей час з'явиться багато нових технічних розробок, люди змінюють побутову техніку не через зношування, а тому, що вони хочуть продукт з новими характеристиками. Допустимо, випрямлячі для волосся. Перший випрямляч був з алюмінієвими пластинами, а максимальна температура нагрівання була приблизно 150°С. Поверхня алюмінієвих полотен була настільки гладка, і ми вирішили покрити алюмінієві пластини керамікою. Покриття стало кращим, але ми хотіли ще підвищити робочу температуру приладу. Однак шар кераміки не дозволяв температурі досягати поверхні. Тоді ми вдосконалили склад кераміки – додали до неї титан та турмалін. Мало того, що крихкість пластин зменшилася, так ще й їхня провідність стала вищою, і випрямлячі вже нагрівалися до 200°С. Але обмеження все одно залишалися. В арабських та азіатських країнах люди мають інший тип волосся, для такого волосся треба було знайти спосіб ще підвищити температуру нагріву. І ми розробили покриття нового покоління, яке називається Sol-Gel, його одержують за допомогою хімічного процесу — піролізу. Sol-Gel робить поверхню набагато твердішою і термостійкішою. А остання наша розробка - це електропокриття EP Technology 5.0 (це особливий технологічний процес, схожий на те, що застосовується в ювелірній справі), яке дозволило досягти високої температури нагріву і дуже гладкої поверхні. Тепер повернемося до вашого питання. Припустимо, стиліст має старий керамічний випрямляч, який досі працює, але він уже не відповідає потребам сьогоднішнього дня. Тому він купує сучасніший прилад. Саме через бажання стимулювати продажі ми приділяємо стільки уваги створенню досконаліших продуктів. Який сенс робити машинки для стрижки, якими користувалися наші дідусі? Наші останні машинки створені на основі двигуна, про який ми вже говорили, - MaxLife PRO. А технологія виробництва акумуляторів та сама, що використовується в смартфонах. Такий акумулятор легший та потужніший, з ним можна працювати 3 години. Стандартна машинка працює годину чи менше.
Скільки років BaByliss PRO у Росії?
Більше 15. Зараз ми працюємо з 3 дистриб'юторами в Росії, яких я хотів би назвати імпортерами. Всі вони дуже відомі - "Золінгер", "Хітек-Груп" і "Галсер". Це наші три ноги у Росії! (Сміється) У цих компаній є власні мережі дистриб'юторів, у сумі їх близько 600 по Росії. Тому ми такі успішні! (Сміється) Ми близькі до кожного салону.
На російському ринку зараз дуже тяжка ситуація. Зрозуміло, що за кілька років ринок адаптується, але цей час усім потрібно протриматися. У вас є план щодо ваших імпортерів, як це зробити?
Це не перша криза в Росії. 1998-го я ще не був у цьому бізнесі, але був 2008-го, і знаю, як це важко. Щоразу в такій ситуації ми намагалися шукати з нашими клієнтами різні рішення. І, як показує досвід, після кожної кризи ми ставали ще сильнішими та успішнішими. З цієї причини я зараз у Росії! (Сміється) Підготуватися до майбутнього, показати нашим партнерам, що ми довіряємо одне одному, що ми поряд і готові допомогти.
Поки що ясно, що чимала ціна на продукцію BaByliss PRO зросте ще більше.
Так, це питання курсу валют. І імпортер, і постачальник страждають через курс. Кожен виробник має знайти шлях, як допомогти російському бізнесу. Наприклад, ми залишили наше медіапланування на 2015 рік таким самим, яким воно було у 2014-му. Підтримка партнерів може бути не лише фінансова, ми, наприклад, надаємо підтримку на виставках за допомогою наших амбасадорів — Ігоря Кіма чи Паскаля Де Лос Ріоса, який щороку виступає на стенді «Хітек-Груп». Нашими амбасадорами є Олександр Кувватов, Руслан Тетянин, Анзор Закутов.
Серж, коли рекламують технічну продукцію, говорять багато незрозумілих перукарів слів. Якщо мова йде про зниження вібрації мотора, тут немає питань, але коли про лікувальні властивості іонів, то тут суцільне питання. Кілька років тому ми спеціально зверталися до вчених-фізиків, які пояснили, що розповіді про іони лише маркетинговий хід. Однак перукарі буквально вірять, що праски з іонами лікують волосся. Як зробити, щоб перукарям не морочили голови?
Те, що ви кажете, дуже правильно. Є багато технологій, про переваги яких люди розповідають, навіть не перевіривши, наскільки вони є вірними. Ми вважаємо, що це погано для виробника. Кінцевий споживач, перукар, не розуміє таких речей, і в цьому випадку він просто втрачає довіру до виробника. Я не можу відповідати за інших виробників, але я можу розповісти про нас. У BaByliss є два підрозділи – професійний BaByliss PRO та мас-маркет BaByliss Paris. Конкуренція на ринку мас-маркету дуже висока. Якщо якась компанія дурить, то інша обов'язково починає юридичний процес. Тому суворо контролюємо все, що відбувається. Наші інженери здатні довести будь-яку технологію, яку ми декларуємо. Ми не говоримо, що турмалін виготовляє іони. Однак інтегровані генератори іонів є в деяких фенах, це електронний компонент, а не порожні слова. Один з останніх фенів здатний виробляти 65 мільйонів негативно заряджених частинок. Фени наших конкурентів виробляють лише 5 тисяч частинок. 5 тисяч нічого не дають. А 65 мільйонів вплинуть на волосся. Але і ми, і наші конкуренти можемо сказати: «Ми маємо вбудований генератор іонів».
Дякую, Серже, за інтерв'ю. Я дізналася багато нового про технічний прогрес.
І я був радий. Для мене це була дуже цікава розмова, завжди корисно вникнути у деталі.
Текст: Олена Негрескул Фото: Ігор Маяцький
Hair's How №190. Квітень 2015 .